Alla inlägg under november 2012

Av stallneshime - 27 november 2012 17:23

Av stallneshime - 27 november 2012 17:12

Jag är sjuk! Förutom att jag sover & sover & mest sover. Så är jag inte ute i stallet någonting just nu heller. Men om jag nu ska vara så där optimistisk & positiv så får jag ju i alla fall ligga inne i sängen. För T gör ju stallet, nog har jag det ganska bra ändå!


Jag hatar att vara sjuk MEN om man nu ska göra något annat den lilla tid man är vaken så har jag läs lite om "innegrejjen" att typ ALLA ska ha mental choach.


Måste ju bara bjuda på Euskefeurats låt!



Av stallneshime - 25 november 2012 15:14

   


BILD2: Första taksolen snart på plats på stallet. 2 bilder tagna i mörkret. Inte de bästa men dock bilder.

Av stallneshime - 25 november 2012 14:06

Av stallneshime - 25 november 2012 13:59

Av stallneshime - 24 november 2012 17:11


Vi har fortsatt helgen med lite julpynt för att förbereda 1:a advent. 

Av stallneshime - 24 november 2012 11:02

Jag har vuxit ur min fölgrimma. Nu fick jag en ny, en lila grimma. Dessutom har jag fått min första fläta i luggen. Blått gummiband med vita prickar. Matte säger att det inte machar min grimma. Men Borkfärgade hästar passar väl i alla färger!   


Jag har ål. En svart ål, det tror jag inte alls på. Ålar finns i vattnet, inte på min rygg. FÅNIGT! 


Matte säger att jag snart ska bo i egen box och snart få gå med den lillasvara hästen på dagen. Han heter Harry, det är också en snäll liten häst. Jag är inte rädd Harry, jag är större än honom.


Till veckan ska jag få siffror på min hals, matte säger att min man är bångstyrig och ligger fel. Jag tycker inte min man ligger åt fel håll. Min mamma tycker i alla fall jag är perfekt.


Matte tog massa bilder på mig och sedan hittar hon inte sladden för att föra över dom till datorn. Så nu får ni vänta lite till innan ni får se mig.   


Nu har jag inte tid att skriva mer, jag måste leka lite. Kram tills vi hörs //Rejsa den som rejsar snabbt.







Av stallneshime - 23 november 2012 17:29

Vakthundar har man hört talas om, men vakthästar. Går inte att någon enda person går förbi utan att det kommer ett vrålgnägg. Mina hästar (Rejsa & Gulla) är vänligt fostrade & trevliga .


Varmvatenbaljan blev inköpt, men T har inte snickrat klart det som ska skydda baljan. 


T hade träningsvärk i armen efter att ha spikat takstolar till stallet. Jag ifrågasatte HUR det var MÖJLIGT att få träningsvärk av att spika in spik?!!   Dumt av mig! Mycket dumt, jag erbjöd mig dessutom att hjälpa till att spika. Jag spikade och spikade dessa STORA spikar.....ja, jag spikade så jag hade blodsmak i munnen. Hur i h-e är det möjligt att man får upp en sådan puls på en sådan sak. Men som sagt nu har jag provat och jag lovar.....inte en enda gång till ska jag tvivla på att spika i spikar kan vara jobbigt!  


Stallpelletsen som strö har verkligen gjort mockningen till glädje. Så nu har vi köpt in det för att byta till det strömaterialet.


7 December, lägg det datumet på minnet. den dagen då Alfs bok släpps. Måste ju bara bli årets julklapp bland travfolk??! Och jag lovar det är inte sista boken som kommer komma efter det av andra kuskar......! (vad jag tror i alla fall)


//Trevlig Fredagkväll!





Ovido - Quiz & Flashcards