Alla inlägg under mars 2013

Av stallneshime - 31 mars 2013 18:39

 

Rejsa håller koll på vad husfolket håller på med.


 

Vårstäning av hästsläp.


Man har vårkänslor. Man vill städa bort vintern på alla sätt MEN vi har MYCKET snö kvar. Det finns dagar då man funderar om det kommer bli sommar före midsommar då man ser snömängderna som finns på backen fast vi snart är i April. Vi som brukar släppa hästarna i sommarhagarna 1 Maj. Få se hur det blir med den saken i år?!

Av stallneshime - 31 mars 2013 18:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av stallneshime - 30 mars 2013 18:55


 




 Hej på er, Rejsa här! Matte har gjort flätor i min man. Ska en blivande travhäst se ut så här?



 



Faksa har gått ut på tur undra om hon snart kommer hem?


 


Om jag ställer mig på den här lilla kullen så kanske jag ser bättre?!


 


En av gårdsfolket mockar i hagarna, dom säger att det ska vårstädas.








Bäst man drar sitt strå till stacken och hjälper till, jag kontrollerar att det är rullvänligt efter att dom mockat!

   

Av stallneshime - 30 mars 2013 15:28

Årspremiär på Dannero. Påskvädret var underbart, ett nytt år med hästar börjar, maten är utsökt god.


Vi hade bokat bord även i år också där det var påskbuffé. Sill, strömming, lax, kallskuret, lammstek, potatisgratäng, godis, ostbricka och till efterrätt chokladtårta, samt sist men inte minst starka drycker för den som önskade det. Gott & så trevligt!! Kan starkt rekomenderas!


Roligast var det 3 åriga kallblodsloppet. Det händer så mycket i då hästarna är orutinerade. Till slut var det 2 hästar långt som hade lämnat det utspridda fältet långt ifrån dom andra. Det händer då nåt i dom loppen om än dom är svårtippade. 


Ett kort med en kamera jag lånade av ena dottern.....kunde inte alls med den och suddig bild blev det. Men ni kanske ser fältet ändå. Klicka för att få större bild.


 

Av stallneshime - 29 mars 2013 18:29

Som vanligt denna tid på året så är det pälsfällning. Det här året känns det ändå lite bättre med "mirakelborstarna" dom var faktiskt bra!


Spånpelletsen är fortsatt bra för hästarna bara man vattnar det tillräcklig så det inte blir dammigt. Nackdelen är väl att det åker ner i pälsen på hästarna, så dom ser dammiga ut i stället.


Gullan njuter av solens strålar. Solar, äter, solar & äter mest hela tiden. Bilden tagen för ca 2 veckor sedan.

 


Rejsa har tydligen provat strömmen och är livrädd för tråden.   Investerade i bra bandtråd som stängel och extra jordspett. OJ, det gav effekt!! Det smäller i backen och aldrig har strömmen varit sååå bra som denna vinter!


Faksa! Faksa behöver bara titta på mat så blir hon för rund. Går nu lättare träning, med T i vagnen.


T har inte börjat bygga på stallet än för i vår! En granne kom förbi för några månader sedan. En riktig rolig karl med hjärtat på rätta stället. Han berättade att hans fru brukade göra listor på saker hon ville att han skulle göra. Så han sa följande "punkt 1. Måla huset" (dom har ett stort hus!) och sedan brast han i ett stort skratt. Han menade att varje punkt kunde vara STOR!!   Jag fick vatten på kvarn och sa till T "punkt 1 2013. Bygga stallet!    


T tycker det är vår nu, för nu är kepan på huvudet! Bild från dagens utflykt.



Själv njuter jag av påsken och dess soliga väder i dag då himlen var blå!


 


Av stallneshime - 28 mars 2013 19:18

 


Glad påsk

Önskar

Stall Neshime

Av stallneshime - 17 mars 2013 15:00

 


Hej på er, Rejsa här!


Vårens strålar värmer så skönt. Har börjat tappa vinterpälsen.


Jag har fått prova selen och huvudlaget. Jag brukar få gå ut på skrittpromenader för hand. Det är roligt!


Matte säger att jag ska få åka & kolla mina tänder. Hon säger att det kanske finns vargtänder.  Jag tycker mina tänder fungerar jättebra. Jag har friserat Harrys man & svans med mina tänder. En slags spretig frisyr på sina ställen i varerande längder.  Man kanske skulle kunna säga att han fick en slags uppklipp frisyr.  


Ser ni vad jag kan springa fort i hagen......!!


 



//Soliga vårhälsningar Rejsa som Rejsar snabbast & bäst!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards