Alla inlägg under april 2013

Av stallneshime - 27 april 2013 13:00

Våren är för mig förenat med jobb! Mycket jobb, vem har tid att sova, vem har tid att vila, VEM har tid att sitta i solstolen?!


Jag måste erkänna - krypa till korset, det är endast en utlandsresa MÅNGA & LÅNGA mil hemifrån som kan få mig att stanna av.


Inte nog med att jag själv håller igång mig själv, jag sysselsätter T också. Han har också massor med uppdrag som jag vill ha fixade. Hur var det nu då? Punkt 1 - bygg klart stallet NU! Han gör massa saker som " inte syns". Massa tråkiga reglar sätter han upp.......jag väntar otåligt på att taket ska på plats.


Själv har jag viktigare saker för mig, titta på dressyr - typ NU! Det är jätteviktiga saker, det måste man se.

Av stallneshime - 24 april 2013 12:15

Har ni sett att Rejsas vänsta öga ser ut som ett människoöga?! Mer vitt runt omkring.


Kallas det glosöga? *tänker* men glosöga är inte det när dom har blå ögon?! Tigeröga har jag också läst?!


Någon som vet vad detta kallas, kan reda ut begreppen?

Av stallneshime - 24 april 2013 12:02

       


Hej, Rejsa här!


Nu är våren här, soliga dagar. Nu har jag snart tappat all vinterpäls. Jag har påbörjat min tömkörning. Det går bra :)


Soliga vårhälsningar från Rejsa   

Av stallneshime - 23 april 2013 12:05


Nu är våren här på riktigt! Det passar väl ändå ganska bra att inleda med en man som bara blir bättre & snyggare med åren! Han har dessutom låtar som man bara måste spela varje sommar!


Av stallneshime - 13 april 2013 10:55

Är trött!



Trött på all snö och is (det känns som om det kommer ligga kvar till midsommar)

........isen har gjort vägarna till isgator och tömkörningen av Rejsa har försenats.


Egentid är en bristvara. Ägnar man sina dagar åt att vara social större delen av veckan så är ensamheten i stallet underbart härlig ibland.


Några koppar kaffe (många koppar kaffe, så kanske man börjar bli pigg).



Av stallneshime - 12 april 2013 14:20

Veckans ordenarie arbete var avklarat för min del och jag väntade raskt med att ta itu med nästa arbete hemmavid. Det finns liksom sällan någon stopp på mig egentligen, min melodi är nog snarare att bara öka.


T stod proper i sin ljusblå tröja som om man nu ska vara lite poetisk matchade så fint till hans vackra blå ögon, förväntansfull som ett barn & frågade om vi skulle åka?!! Åka, inte hade jag tänkt åka någonstans. T hade helt andra planer och en shoppingrunda hade han tänkt göra. Själv var hade jag tankarna på att vara ute i solen och bygga på stallet.


Efter en "tuff" förhandling gav jag med mig (å jag kanske inte var sååå svårövertalad heller?).


Väl i staden tog jag mig en vända in på hästaffären MEN jag gick ut tomhänt!! MEN......kan någon förklara VARFÖR jag skulle gå in där!! Hur mycket fina vår saker i fräscha färger som helst!! 


Har ni kollat in vårens färger, schabrak, häftiga ridstrumpor och alla andra vårprylar?!


VILL HA!!

Av stallneshime - 1 april 2013 18:08

 

Så var en underbart härlig påskhelg förbi. Massor av sol och dagar i stallet.

 


Livskvalité är att sitta ute i vårsolen med en kopp kaffe & en saffransmuffins & bara vara!


Hoppas ni haft en underbar helg!

//Stall Neshime

Ovido - Quiz & Flashcards