Alla inlägg under maj 2013

Av stallneshime - 24 maj 2013 13:25

För någon vecka sedan när T skjutsade barnen till skolan lyssnade han på radion att man skulle besikta elledningarna i området med helikopter. Vilken tur att han hörde den rapporten. 30 minuter senare släppte vi ut hästarna och vissa var dövade. Ca 100 meter bort i låg höjd kom en röd helikopter och flög.


Senare samma vecka skulle jag ut och rida. Tänkte att jag åker ut till skogen en bit bort. Lastade hästen och åkte i väg, sedan när jag skulle sätta mig upp så hörde jag någonting bakom mig. En helikopter kom i låg höjd, denna gången en vit en.


Varför har det blivit så mycket helikoptrar som åker på så extrem låg höjd??!


Man har inte mycket tid på sig att aggera när dom kommer!!


Här kan ni läsa om en händelse som hänt. http://www.vk.se/875869/hast-stressades-svart-av-helikopter-brot-benet

Av stallneshime - 24 maj 2013 10:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av stallneshime - 22 maj 2013 15:52

Söndagen är bokad! Den dagen och det det är ju morsdag.....den dagen är Elitloppsdagen! Det ska jag se!! Morsdag firas framför tv´n med fikafatet & tårta. Jihooo!!

Av stallneshime - 19 maj 2013 12:17

Sommaren kom med besked, strålande sol & klarblå himmel. Härligt!


Hästarna har fått komma på bete, hela 14 dagar för senare än vanligt. Finns inget härligare än att se hästarna sätta iväg i full galopp, bocka, sparka bakut och rulla i det gröna gräset. Det är hästliv när det är som bäst!











Av stallneshime - 11 maj 2013 12:04

Delar av bloggen kommer lösenskyddas. Önskan om att få nya lösenordet är stallneshime@live.se



Av stallneshime - 11 maj 2013 11:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av stallneshime - 11 maj 2013 11:42


anska  

War horse: En far köper en häst & mannens pojke & hästen finner varandra och blir bästa vänner. Eftersom att fadern skuldsätter sig för att köpa hästen så måste den säljas för att familjen ska kunna ha kvar gården. Hästen får åka ut i kriget & på en brokig resa där han träffar många människor, men har alltid turen att dom han möter gillar honom och ger honom ett bra öde. Fastän handlingen i filmen & slutet är ganska givet så strömmade tårarna nerför kinderna i slutet.   

Ovido - Quiz & Flashcards