Alla inlägg under november 2013

Av stallneshime - 30 november 2013 14:38

  

Doften av nybakade lussebullar & kakor finns huset. Advensljusen är tända ute. Jag hade glömt att köpa hem russin. Men det gick lika bra att göra lussebullar utan russin.


#jul #baka #lussebullar

Av stallneshime - 28 november 2013 17:15

Trevligt att ni tittar förbi här på bloggen :) Hoppas ni har det bra.


Själv har jag plockat fram ljusstakar i fönstrena, julgardinerna och spelar julsånger.


Insåg att jag håller på att bli gammal när jag fastnade framför ett ställ med DVD filmer på en barnbutik och drömmande var tvungen titta på etiketterna. Julpussar & stjärnsmällar, Albert & Herberts jul......hallå jag var ju nyss liten och satt förväntansfull framför tv´n för att se detta.



4 säkra tecken på att du håller på att bli äldre.


1. När man börjar sitta på gó kväll & andra program som min dotter brukar säga är "tantprogram".  


2. När man verkligen kommer till skott & öppnar sitt sparkonto för att pensionsspara.


4. När grannarnas barn kommer körande i bil. Men.....var det inte förra veckan typ dom åkte 20'' cykel?


5. När man talar i termer som att man gjorde något för 10 år sedan för att det efter närmare eftertanke visar sig vara 20 är sedan man verkligen gjorde den saken.  


Konstigt.....hur kan allt detta hända & jag blir inte en enda dag äldre!   










Av stallneshime - 24 november 2013 16:23

Svärmor hade bakat massor med bullar som vi fick, uppskattat & gott! En fika med hästtidning på Söndagförmiddag.  

Av stallneshime - 23 november 2013 19:25

 


En liten present från T på Lördagskvällen. <3

Av stallneshime - 18 november 2013 15:31

Förmiddagen spenderades hos frisören i 3 timmar, sedan en snabb lunch innan en ridtur. För en trebarnsmamma är det höjden av lyx att slänga skurmoppen & alla måsten över bord för ett tag. 


Herregud hur svårt kan det vara att ha ett bra liv om man får TID att göra det man mår som bäst av att göra.


Min svarta springare, min älskade häst.



Av stallneshime - 16 november 2013 15:09

  

November och snön lyser med sin frånvaro. Allt är mörkt, klibbigt, regntungt och skitigt ute. Nog är det skönare med ett vitt landskap och snö. Fast här nere i K-fors saltar dom vägarna så det är inte klokt. Litervis med avfettning på bilarna och just då är jag så långt ifrån miljötänk som det bara går. Jag fattar inte att dom vill ha dessa grisiga vägar, åk upp till Norrland och lär er köra på riktig vinterväg!!


 

Tränar du för att kunna slänga ut mig, frågade T? När jag stod med hantlarna ännu en kväll. Jag kanske inte tränar för att kunna slänga ut han utan jag kanske tränar för att kunna ta mina väskor och resa "hem" till mitt Norrland!   



Har köpt lite längre brodd till Faksa. Den hårda marken och de ibland isiga vägarna, då behövs fäste.

Av stallneshime - 3 november 2013 18:08

Halloween helgen har gått. Lite extra god mat och besök på graven har vi gjort för att tända ljus.


Lördagen tillbringade vi i bagarstugan för att baka inte mindre än 10 liter mjukkaka. Varm mjukkaka och smör, ni må tro det var gott!


Eftersom att Faksa fått sin vaccinationsspruta i Torsdags så har hon fått vila i helgen. Trist, men det kändes som att det var bättre att göra så.


I kväll blev Faksa & Harry klippt igen. Den litte Harrymamuten hade hunnit få ganska långt hår igen.


Hagarna är delvis kladdiga & vi har fått hålla vissa delar öppna av sommarhagarna för att dom inte ska få stå i kladdiga, leriga hagar.

Av stallneshime - 1 november 2013 12:18


Dimmig dag 1 November

  


Kallt vatten



Det var länge sedan någon fågel bodde här......

Ovido - Quiz & Flashcards