Alla inlägg under oktober 2014

Av stallneshime - 4 oktober 2014 12:48

Inledningsvis på veckan var det väl hyggligt bra, men ju längre veckan gick ju nattsvartare blev det. Och hade jag inte haft sådan tur hade kanske rullgardinen varit nerdragen för gott.


Var ute & gick på en slingrande asfaltsväg på landsbygden, plötsligt kommer en bil och stryker innerkurvan där jag går. Nu dör jag hann jag tänka för samtidigt kom det en bil bakifrån och den gamla herren i Saaben hade inte en tanke att sakta ner för för att slippa mötas precis där jag kom & gick. Han girade bilen i sista stund och jag snodde sedan runt på en femöring och gav gubbf-n fingret!   


Senare på kvällen när hästarna skulle in fick kom Rejsa dundrande i sån fart för hon skulle in först och skrämde vettet ur sparven som skenade vilt i hagen & innan jag fått stopp på sparven var både jag & T halvt översprungna. Då var T inte glad, nu var det slaktbilen för Rejsa sa han argt.  (man säger mycket i ilska).


Själv var jag lättad att allt gått bra! Puh....


Så här mörkt var det när vi skulle ta fram en bal i går, men missade att tippa upp den på plattsidan, balen fick rullning & en bal som kommer i rullning är både snabb och går besinningslöst fram tills det tar stopp. Genom två stängsel innan det vart motlut och det tog stopp. Tur det bara är dalgångar & ingen var i vägen! 



Jag tog en promenad på förmiddagen & kan bara titta på vägen och hålla med. Ibland har man uppförsbacke, men det är tur det ofta finns ljusglimtar.....




Ha en trevlig Lördag & ta hand om er! :)


    


Av stallneshime - 3 oktober 2014 14:56

 
 

Så här har jag kännt mig under veckan. Stress - som vanligt! Losec är min bästa vän vissa dagar. 

 

Till slut kändes det som att jag var tvungen komma ihåg att jag skulle komma ihåg nåt.....men vad?

 
  ÄNTLIGEN är det Fredag! 

 

 
 

Ovido - Quiz & Flashcards