Direktlänk till inlägg 11 december 2014

Rejsa

Av stallneshime - 11 december 2014 18:32

Mycket vatten rinner under broarna, detta år forsar det fram.

 

Rejsa har flyttat, proffstränare G. Thorén har köpt Rejsa. Bor bara ca 7 km från oss. Roligt att Rejsa hamnade så nära. Önskar honom stort lycka till! :) Hoppas Rejsa lägger på en hög växel och springer in många slantar. Hon har ju att brås på i alla fall på pappret! Känns bra att hon kommer till någon som kan köra in henne, har kunskap om unghästar och har många års erfarenhet av trav & hästar. Så hon får en ärlig chans på banan.

 

Har varit så svårt att sälja henne, ett par gånger har Rejsa legat ute till försäljning, bud har kommit in. Men det finns mycket känslor för den hästen från mig. Det har varit viktigt för mig att det känns 100% rätt att hitta rätt köpare. Fina, Rejsa!

 

Nu har stallet bara 2 hästar och en ponny. "Sparven", Faksa & Harry. Detta räcker för mig just nu. Sparven är ju bara 1 år så hon hanterar vi ju "bara". Faksa ska motioneras. För mig har det under en längre tid varit nödvändigt att dra i handbromsen ordentligt!! Jag har inte haft tid, har man inte tid blir fort känslan av dåligt samvete och så blir allt negativt.

 

Man måste känna att man hinner med. Jag har hellre kvalité än kvanintet i det jag gör. Det är viktigt för mig.

 

Dessutom har hästarna under dessa år mer blivit mer "min" grej. Och då blir det ännu större anledning att JAG orkar med och tycker det är roligt! Detta ska GE energi inte ta energi.

 

Känns bra just nu!

 

Ta hand om er, ingen annan kommer göra det åt er!

 

 

 

 

 
 
Stina

Stina

13 december 2014 11:18

Här händer det visst saker =)
Tror du gör rätt val, när hästarna tar mer energi än dom ger är man ute på fel spår ...
Julekram !

http://billiejean.bloggplatsen.se

stallneshime

13 december 2014 17:15

Det måste ge energi annars kan det vara. Men alla val är inte lätta att ta, men detta känns bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallneshime - 15 april 2016 10:57

Hej på er.   Fantastiskt att någon tittar in på bloggen fast det är över ett år sedan jag bloggade sist. Roligt!   Stall Neshime är nedlagt, hästarna är borta, transporten såld och jag har flyttat hem igen till mitt Piteå. Visst saknar jag hä...

Av stallneshime - 4 mars 2015 20:02

  Visst är det väl så att smörsidan alltid är neråt om man tappar smörgåsen! ...

Av stallneshime - 18 februari 2015 10:39

Stall Neshime finns inte längre. Företagandet för mig & T gemensamt har sedan en tid upphört. Det känns bra!   2014 har varit ett förändringens år och 2015 fortsätter på samma sätt.......!   ...

Av stallneshime - 17 februari 2015 11:49

Äntligen gör man något vettigt i konsumtionssamhället. Häromdagen läste jag i ridsport om att man framställt kläder som fyller ytterligare en funktion. Ridbyxor med inbyggda värmeslingor och en jacka med inbyggda plattor som skydd. ÄNTLIGEN någon nyt...

Av stallneshime - 13 februari 2015 13:58

Sparven har varit lite "fjollig" då Faksa gått ut ur stallet. Gnäggat och smårest sig. Hönsig som jag är brukar jag inte vara ute så länge. Tänk om hon gör sig illa (i en slät box typ?!) i går spände jag bågen & tänkte: va f-n nu får det vara nog tra...

Ovido - Quiz & Flashcards