Direktlänk till inlägg 16 december 2014

Året 2014

Av stallneshime - 16 december 2014 07:28

Så ska man försöka sammanfatta året som gått.....svårt! Har skrivit och raderat flera gånger. Jag kan gå tillbaka i bloggen och titta på vad som hänt och tänka, men oj har det hänt och ja men det hände också. Men jag skriver det jag minns och det är inte så mycket.


I slutet av Januari blev jag magsjuk. Liggande i tv soffan greppade jag datorn och knappade in en annons på nätet att jag sökte en häst att få köpa. En hel del krav & önskningar. Ha, tänkte jag, det lär dröja innan jag hittar den drömhäst jag önskar. Tji fick jag, det rasslade in mail i rasande fart. Och där i ett av mailen, på en hemsida fanns HON. "Tråkbrun" i färgen (ja jag skulle verkligen inte ha en tråktravarbrun häst den dagen jag skulle ha en "riktig" ridhäst). Men vilka omdömmen på pappret och vacker som en dag. En vecka sedan kom transporten - och min dröm flyttade in i stallet!


Nästan ingen snö gjorde att hästarna fick komma i sommarhagen redan i Mars!



Juni - semester. Många år sedan vi fick en riktig semester. Men faktum är att vi fick semester i 3 (!) veckor. Kanonhästskötare fick vi tag på. Fanns inte en enda skråma på hästarna då jag kom hem! Inte en enda sak att anmärka på.....vilka fantastiska människor! <3


Hösten har känts som en evighet av gråhet & kladdiga hagar. 


December, då Rejsa flyttade. Känns UNDERBART härligt att bara ha 2 hästar och en ponny!! Underbart att slippa känna det dåliga samvetet över att man inte hade tid riktigt med Rejsa! För första gången på åratal känner jag att jag hinner med mina 2 hästar. Bättre lägga sin tid och göra kvalité på dom hästar jag har nu. Visst saknar jag Rejsa på ett sätt, men jag vet att hon har det bra och nu får den tid hon förtjänar och den chans hon behöver att komma ut på travbanan!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallneshime - 15 april 2016 10:57

Hej på er.   Fantastiskt att någon tittar in på bloggen fast det är över ett år sedan jag bloggade sist. Roligt!   Stall Neshime är nedlagt, hästarna är borta, transporten såld och jag har flyttat hem igen till mitt Piteå. Visst saknar jag hä...

Av stallneshime - 4 mars 2015 20:02

  Visst är det väl så att smörsidan alltid är neråt om man tappar smörgåsen! ...

Av stallneshime - 18 februari 2015 10:39

Stall Neshime finns inte längre. Företagandet för mig & T gemensamt har sedan en tid upphört. Det känns bra!   2014 har varit ett förändringens år och 2015 fortsätter på samma sätt.......!   ...

Av stallneshime - 17 februari 2015 11:49

Äntligen gör man något vettigt i konsumtionssamhället. Häromdagen läste jag i ridsport om att man framställt kläder som fyller ytterligare en funktion. Ridbyxor med inbyggda värmeslingor och en jacka med inbyggda plattor som skydd. ÄNTLIGEN någon nyt...

Av stallneshime - 13 februari 2015 13:58

Sparven har varit lite "fjollig" då Faksa gått ut ur stallet. Gnäggat och smårest sig. Hönsig som jag är brukar jag inte vara ute så länge. Tänk om hon gör sig illa (i en slät box typ?!) i går spände jag bågen & tänkte: va f-n nu får det vara nog tra...

Ovido - Quiz & Flashcards