Alla inlägg under januari 2015

Av stallneshime - 22 januari 2015 18:14

Jag tycker till! Sluta läsa här om du inte vill ta del av mina högst personliga åsikter!


Det finns "dom" som har berättat historier om att dom ändrat sin bana, lämnat sin trygga kunskap för att gå nya vägar och vipps "BARA" halkat in på ny bana, allt har BARA gett sig. Vipps har man blivit ERBJUDEN intressanta uppdrag/jobb osv.


Ju äldre jag blir ju MINDRE tror jag på dessa klyschor.


Jag tror mer på att man måste ha kontakter, nätverk, goda vänner eller SLÄKTSKAP för att komma in i "finrummen" få dom "fina" uppdragen och dom "fina" jobben.


Det är MÅNGA jobb/uppdrag som jag ALDRIG sett på annons, hur får folk såna chanser???!


Nä, ju äldre jag blir ju mer "listar" jag ut hur gången gått för att komma dit man är. Gamla hederliga saker som "jobbat sig upp från golvet" är lika klyschigt det.


Och än mindre dom som säger att man måste ha rätt utbildning för att få vissa jobb!!


*Host* Ursäkta mig jag vet då en handfull som inte har mer knapp grunskola som är chefer!


Jag bitter? Snarare förbannad! IBLAND finns det anledning till att vissa företag/föreningar/arbetsplatser går svindåligt - svågerpolitik!


Hur kom jag in på detta? Jo, jag brukar älska vinternumret av travronden MEN sedan jag läste ett repotage så snörde (kastade) jag tidningf-n i tidningskorgen efter EN kväll och sedan dess har jag inte ens öppnat tidningen igen!


För repotaget fick mig att tänka på svågerpolitik även om så inte var fallet!



Ovido - Quiz & Flashcards