Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

En liten uppdatering

Av stallneshime - 26 oktober 2012 11:58

Har ingen större inspiration att skriva. Men här kommer en uppdatering i alla fall.


Faksa som vanligt okomplicerad och snäll. En så okomplicerad häst så det finns inget att skriva om henne nästan?!!  


Gulla har inte kollat dräktigheten än över 90 dagar. Vet inte ens om det är nödvändigt, hon blir rundare. Ser ut som en liten mamut med sin början til vinterpäls. Känns som om hon är lite less att inte få så mycket egentid. Så hon har inget emot att man pysslar med Rejsa eller att Rejsa är i annan del av hagen.


Rejsa, lättsamt att ha föl från det dom föds. Man lär känna dom, umgås med dom, lägga grunden till en häst. Okomplicerat och bra.


Vinna - ska ju säljas.  Jag tror jag fått halva Sverige som brevvän. Jisses, det är verkligen en upplevelse att sälja häst ibland. Det finns verkligen många sorters spekulanter.  Det viktigatse är dock att köparen är bra, annars stannar Vinna på gården. Så är dte bara!! Jag letar bara rätt köpare, få se om vi hittat det nu??! Vi får se.......


Harry - ja vad säger man. Eller rättare sagt som jag alltid brukar säga - alla skulle ha en egen Harry! Ibland är det bara så befriande med en "det" på gården. Snäll, snällare, snällast häst på gården. 


Snö kommer det lite av vissa dagar. Det har frusit på i marken. Så underbart!!

 
 
Marie

Marie

27 oktober 2012 20:46

Jag vill också ha en Harry;) KLoka och snälla hästar har jag minsann men ibland önskar man att man hade en liten rackare då barnen är så små och orädda;)

http://lappurlivet

stallneshime

28 oktober 2012 19:04

Jag är så otroligt glad över att vi fick köpa Harry. Snäll, välbalanserad, lugn och trygg. Precis en sådan häst som man vill att barn ska få bekanta sig med för att få positiva upplevelser och erfarenhet.

Dessutom är Harry ingen tjurponny....nä jag måste bara säga det än en gång.....alla skulle ha en egen Harry!

Han heter faktiskt Harry Boy i sitt pass dessutom ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallneshime - 15 april 2016 10:57

Hej på er.   Fantastiskt att någon tittar in på bloggen fast det är över ett år sedan jag bloggade sist. Roligt!   Stall Neshime är nedlagt, hästarna är borta, transporten såld och jag har flyttat hem igen till mitt Piteå. Visst saknar jag hä...

Av stallneshime - 4 mars 2015 20:02

  Visst är det väl så att smörsidan alltid är neråt om man tappar smörgåsen! ...

Av stallneshime - 18 februari 2015 10:39

Stall Neshime finns inte längre. Företagandet för mig & T gemensamt har sedan en tid upphört. Det känns bra!   2014 har varit ett förändringens år och 2015 fortsätter på samma sätt.......!   ...

Av stallneshime - 17 februari 2015 11:49

Äntligen gör man något vettigt i konsumtionssamhället. Häromdagen läste jag i ridsport om att man framställt kläder som fyller ytterligare en funktion. Ridbyxor med inbyggda värmeslingor och en jacka med inbyggda plattor som skydd. ÄNTLIGEN någon nyt...

Av stallneshime - 13 februari 2015 13:58

Sparven har varit lite "fjollig" då Faksa gått ut ur stallet. Gnäggat och smårest sig. Hönsig som jag är brukar jag inte vara ute så länge. Tänk om hon gör sig illa (i en slät box typ?!) i går spände jag bågen & tänkte: va f-n nu får det vara nog tra...

Ovido - Quiz & Flashcards