Alla inlägg under januari 2013

Av stallneshime - 28 januari 2013 18:23

När man läser erbjudanden som en del ridhästar har vid betäckning då måste jag verkligen säga att det är generösa erbjudanden!


Språngavgiften gäller tills stoet blivit dräktigt Wow säger jag bara!!

Byte av sto vid utebliven dräktighet. Måste vara kanon om man har ett sto som tydligen kanske inte passar ihop med hingsten!

För ston som kastar sitt föl eller förlorar fölet vid förlossning eller innan 9:e levnadsdygnet gäller fri ombetäckning. Tala om en andra chans!

Vi kräver dock att du vaccinerar ditt sto mot virusabort och övervakar fölningen. Skulle jag gladeligen godta som extra kostnad! 

Rabatt om du bokar fler än 1 sto hos hingsten. Alternativt att det kan stå t.ex 20% rabatt om du återkommer nästa år som stoägare.

Ingen språngavgift.

(OBS! Text omformulerad, men delvis hämtad från hingstägare, från olika bloggar)


Dagens hiss från mig till hingstägare som hittar på olika sätt att nå ut till stoägare!!




Av stallneshime - 26 januari 2013 19:06

Jag har lärt mig ett nuytt trick. Det tricket heter "simsabamim ta av sig grimman ute". Ena dagen satt den på halva ansiktet, nästa dag satt den bara på halsen. Matte är inte lika road över det jag lärt mig. Men dom andra hästarna är nyfikna och funderar hur jag gör det, men mina trix berättar jag inte.   


Tills vi hörs igen får ni ha det så bra//Rejsa som trixar bäst   

Av stallneshime - 26 januari 2013 12:05

Om man inte är snabb att fixa saker då måste man ofta ha väldigt bra lösningar på saker. T har inte fixat sin dragkedja på vinterjackan (köpt en ny!) så han löste det med att ta MIN vinterjacka.


Då innebar det ju att jag har ingen vinterjacka i stallet och jag vägrar att frysa så då har han fått göra stallet själv! Nu är det helg och då funderade han i morse om det var min tur att göra stallet. Taktiska karl som ska ha ut mig på självaste Lördagsmorgonen! Har han nu tagit min vinterjacka hela veckan då kan han fortsätta på helgen också!   Eller så åker JAG och köper han en ny jacka till honom.  

Av stallneshime - 25 januari 2013 18:42


Att inleda helgen med att lyssna på Takida är en väldigt bra början.....

Av stallneshime - 23 januari 2013 18:49

-20 grader kallt! Jag gnäller som bara den, håller på att frysa ihjäl. Gillar inte alls så här kallt, tycker -10 grader räcker liksom. Hjulen på skottkärran känns mest kärva & tröga av kylan, hästlortarna vill frysa fast i den så man måste sopa ur den direkt efter mockning. Ändå kunde jag inte låta bli att tänka tillbaka på den bläta, långa hösten då allt var geggigt och vipps så kändes det faktiskt lite bättre med kylan.


Rejsa har fått sitt pass, kändes nästan magiskt när jag strök handen över passets papper. Kändes lite magiskt att hålla passet på sin första uppfödning i handen.



Av stallneshime - 20 januari 2013 17:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av stallneshime - 19 januari 2013 10:15

Fortfarande sjuk! 3:e dagen jag inte varit i stallet, har från sängen tittat på monitorn. Hatar verkligen att vara sjuk! Men det gäller ju att tänka positivt.


Att dricka cola & blåbärssoppa i flera dagar kan ju bli rätt så enformigt & trist! Ta ett fint glas, häll upp blåbärssoppan. Ska man vara sjuk så kan man ju i alla fall göra det med stil.   


Gör sådant som du aldrig hinner annars, läs tidning/bok eller se på alla möjliga tvprogram som man aldrig hinner se annars. Allt detta kan man ju göra utan att egentligen göra någonting alls liksom. Allt går att göra från soffan/sängen.


Nä, dax att lägga sig på soffan igen. Ha det bra så länge!

BILD: Ett glas blåbärssoppa.



 







Ovido - Quiz & Flashcards