Direktlänk till inlägg 28 november 2013

Funderar & filosoferar

Av stallneshime - 28 november 2013 17:15

Trevligt att ni tittar förbi här på bloggen :) Hoppas ni har det bra.


Själv har jag plockat fram ljusstakar i fönstrena, julgardinerna och spelar julsånger.


Insåg att jag håller på att bli gammal när jag fastnade framför ett ställ med DVD filmer på en barnbutik och drömmande var tvungen titta på etiketterna. Julpussar & stjärnsmällar, Albert & Herberts jul......hallå jag var ju nyss liten och satt förväntansfull framför tv´n för att se detta.



4 säkra tecken på att du håller på att bli äldre.


1. När man börjar sitta på gó kväll & andra program som min dotter brukar säga är "tantprogram".  


2. När man verkligen kommer till skott & öppnar sitt sparkonto för att pensionsspara.


4. När grannarnas barn kommer körande i bil. Men.....var det inte förra veckan typ dom åkte 20'' cykel?


5. När man talar i termer som att man gjorde något för 10 år sedan för att det efter närmare eftertanke visar sig vara 20 är sedan man verkligen gjorde den saken.  


Konstigt.....hur kan allt detta hända & jag blir inte en enda dag äldre!   










 
 
Ingen bild

Mariem

28 november 2013 22:13

Höhö känner igen det där, jag blir nästan ilsken när man ser någon av kusinbarnen eller grannbarn köra bil/köpa öl eller komma hand i hand med någon partner. Småungar ska ju inte syssla med sånt ;)

stallneshime

30 november 2013 14:19

Hahaha....Mammor förmanar sin 60 åriga dotter att ta på sig mössan har man ju varit med om. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallneshime - 15 april 2016 10:57

Hej på er.   Fantastiskt att någon tittar in på bloggen fast det är över ett år sedan jag bloggade sist. Roligt!   Stall Neshime är nedlagt, hästarna är borta, transporten såld och jag har flyttat hem igen till mitt Piteå. Visst saknar jag hä...

Av stallneshime - 4 mars 2015 20:02

  Visst är det väl så att smörsidan alltid är neråt om man tappar smörgåsen! ...

Av stallneshime - 18 februari 2015 10:39

Stall Neshime finns inte längre. Företagandet för mig & T gemensamt har sedan en tid upphört. Det känns bra!   2014 har varit ett förändringens år och 2015 fortsätter på samma sätt.......!   ...

Av stallneshime - 17 februari 2015 11:49

Äntligen gör man något vettigt i konsumtionssamhället. Häromdagen läste jag i ridsport om att man framställt kläder som fyller ytterligare en funktion. Ridbyxor med inbyggda värmeslingor och en jacka med inbyggda plattor som skydd. ÄNTLIGEN någon nyt...

Av stallneshime - 13 februari 2015 13:58

Sparven har varit lite "fjollig" då Faksa gått ut ur stallet. Gnäggat och smårest sig. Hönsig som jag är brukar jag inte vara ute så länge. Tänk om hon gör sig illa (i en slät box typ?!) i går spände jag bågen & tänkte: va f-n nu får det vara nog tra...

Ovido - Quiz & Flashcards