Alla inlägg den 23 september 2012

Av stallneshime - 23 september 2012 19:56

Harry skulle få sin mammutpäls klippt i dag. Gick ganska bra till en början, till maskinen började tugga och stå still. Fast vi köpte nya skär förra vintern. Men pälsen är tjock, jag förstår verkligen att de där småshettisarna tål -30 grader. T ska få titta på detta i morgon, får skicka iväg de gamla skären på slipning. Så nu har vi en halvklippt ponny som ser ut som en skabbräv. Kanske inte världens vackraste just nu.  


Harry fick gå ut på tur. Vilken fin shettis!! Som jag sagt förrut "alla skulle ha en egen Harry" finns inte tillstymmelse till tjurig ponny. Hur snäll som helst, jag lovar till och med en blind skulle kunna köra han (nästan i alla fall)


Faksa blev longerad sista ljusa stunden i kväll. Det är något magiskt med svarta hästar!! Oj vad snygg hon var!! Blank, svart och nyborstad svans. Öronen som klippte, galoppen som man lätt kunde korta ner hur mkt som helst. Ojojoj! Den hästen gör mig lycklig!


Rejsa! Så klok, så nyfiken, lite tuff och framför allt snäll! Rejsa ser verkligen ut som sin far. Hon verkar dessutom ha hans lugna fina lynne. Som jag älskar den hästen.


Gulla är en klok mamma. Hon vågar släppa sitt föl för att bli en självständig individ utan att för den skull släppa kontakten med sitt föl. Hon fostrar och säger till om Rejsa gör nåt hon inte gillar. Men ändå är hon så kärleksfull mot sitt föl. Bra mamma helt enkelt.


Vinna har haft höstkänslor i dag när solen började lysa. Hon såg lycklig ut där hon sprang i hagen och kvastade med svansen.


Jag har haft en bra dag i stallet. Mina älskade fina djur!     

Av stallneshime - 23 september 2012 11:30


Bild: Äppelpaj gjord i dag Söndag. Tomas morfar & mormor brukade fika kaffe & dopp kring 11-tiden. När dom levde åkte vi ibland dit kring den tiden på helgen. En liten rolig tradition dom hade i sin släkt.


Söndagar är för mig dagen med familjen, hemmadagen. Dagen då allting ska ställas inför nästa vecka. Man ska kolla agendan för att se vilka dagar barnen har läxa, gympa, föräldramöte. Det ska städas till & fixas. Man vill ligga i soffan och se på repiser på de program jag inte hunnit titta på veckan som var för alla "måsten" som var då. Söndag är den dag då jag gärna vill försvinna från omvärden, jag är mer än gärna social veckans alla dagar, men på 7:e dagen är VILODAGEN och det är nästan jag blir religiös på de viset. Jag vill bara vara för mig själv eller med familjen.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards