Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Ponnyakuten

Av stallneshime - 18 januari 2013 13:07

Det är kallt ute! -25 grader kallt. Fast mig berör det inte så mycket, jag är nämligen sjuk och går inte alls ut. Det är T som fått göra stallet de senaste dagarna.


Ponnyakuten har börjat, tack Stina för tipset! Nu har jag kunnat se det i efterhand.


Som alla andra sesonger när detta program visas så uppstår massor av känslor då jag ser ponnyakuten.       Jag förundras hur föräldrarna tänkte då dom köpt för stora, för svåra ponnys till sina barn. Sedan att inte föräldararna många gånger inte kan någonting om hästar gör ju inte saken bättre då dom därför inte kan hjälpa sina barn & ponnyn. Jag förstår inte?! Djur är inga leksaker, stallet är ingen "barnvakt" för ett barn/ungdom. Men, men det är kanske inte meningen att man ska förstå sig på allting!!


Som många andra redan berört på flera forum så skulle det vara lite roligt att ha en vuxen version av ponnyakuten. Vem vet dom kanske startar en hästakuten så vuxna människor för hjälp att lösa sina "hästproblem".



 
 
sara

sara

18 januari 2013 13:34

Det skulle vara intressant! :)

http://sarastankar.bloggplatsen.se

stallneshime

18 januari 2013 15:58

Absolut! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallneshime - 15 april 2016 10:57

Hej på er.   Fantastiskt att någon tittar in på bloggen fast det är över ett år sedan jag bloggade sist. Roligt!   Stall Neshime är nedlagt, hästarna är borta, transporten såld och jag har flyttat hem igen till mitt Piteå. Visst saknar jag hä...

Av stallneshime - 4 mars 2015 20:02

  Visst är det väl så att smörsidan alltid är neråt om man tappar smörgåsen! ...

Av stallneshime - 18 februari 2015 10:39

Stall Neshime finns inte längre. Företagandet för mig & T gemensamt har sedan en tid upphört. Det känns bra!   2014 har varit ett förändringens år och 2015 fortsätter på samma sätt.......!   ...

Av stallneshime - 17 februari 2015 11:49

Äntligen gör man något vettigt i konsumtionssamhället. Häromdagen läste jag i ridsport om att man framställt kläder som fyller ytterligare en funktion. Ridbyxor med inbyggda värmeslingor och en jacka med inbyggda plattor som skydd. ÄNTLIGEN någon nyt...

Av stallneshime - 13 februari 2015 13:58

Sparven har varit lite "fjollig" då Faksa gått ut ur stallet. Gnäggat och smårest sig. Hönsig som jag är brukar jag inte vara ute så länge. Tänk om hon gör sig illa (i en slät box typ?!) i går spände jag bågen & tänkte: va f-n nu får det vara nog tra...

Ovido - Quiz & Flashcards