Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Rejsa

Av stallneshime - 8 september 2013 15:31

Om en häst är inkörd är det OFTAST väldigt van utrustning och inridningen brukar gå lätt. Nu vill jag inte ha mer funderingar kring hästar! Rejsa hade jag tänkt köra in i våras, men is, slask och annat gjorde att det blev sent innan jag började. Glest blev det mellan gångerna som jag tömkörde.


T är väl så där intresserad av detta med hästliv till den gräns att han fixar praktiska saker runt hästar men att "frivilligt" åka ut & köra häst är mer eller mindre sällsynt. Ser ingen vits egentligen att ha körhäst då jag inte känner mig trygg med att åka ut med vagn då folk kör som tok i detta område.


Jag vet inte om jag helt ska överge tanken att köra in Rejsa?! Just nu kommer INTE jag vara den som tar tag i det i alla fall. Har sagt det till T, vill han sedan starta det projektet då får han ha ansvaret för det.


 
 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

12 september 2013 15:21

Men klart ni ska köra in er lilla fining! =)
synd vi inte bor närmare så hade jag hjälpt er!

http://www.lillbumsan.bloggplatsen.se

stallneshime

13 september 2013 20:16

Vi hade ju tänkt köra in henne från begynnelsen. Vi får se, det är ju roligt att ha körhäst också.

 
Ingen bild

Stina

14 mars 2014 13:11

Ni kan sätta på inkörning som ni gjort med tidigare hästar.

stallneshime

15 mars 2014 16:04

Man bör vara fler än två för att köra in. Dessutom är det ju inte så långt innan hon ska ridas on. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallneshime - 15 april 2016 10:57

Hej på er.   Fantastiskt att någon tittar in på bloggen fast det är över ett år sedan jag bloggade sist. Roligt!   Stall Neshime är nedlagt, hästarna är borta, transporten såld och jag har flyttat hem igen till mitt Piteå. Visst saknar jag hä...

Av stallneshime - 4 mars 2015 20:02

  Visst är det väl så att smörsidan alltid är neråt om man tappar smörgåsen! ...

Av stallneshime - 18 februari 2015 10:39

Stall Neshime finns inte längre. Företagandet för mig & T gemensamt har sedan en tid upphört. Det känns bra!   2014 har varit ett förändringens år och 2015 fortsätter på samma sätt.......!   ...

Av stallneshime - 17 februari 2015 11:49

Äntligen gör man något vettigt i konsumtionssamhället. Häromdagen läste jag i ridsport om att man framställt kläder som fyller ytterligare en funktion. Ridbyxor med inbyggda värmeslingor och en jacka med inbyggda plattor som skydd. ÄNTLIGEN någon nyt...

Av stallneshime - 13 februari 2015 13:58

Sparven har varit lite "fjollig" då Faksa gått ut ur stallet. Gnäggat och smårest sig. Hönsig som jag är brukar jag inte vara ute så länge. Tänk om hon gör sig illa (i en slät box typ?!) i går spände jag bågen & tänkte: va f-n nu får det vara nog tra...

Ovido - Quiz & Flashcards