Direktlänk till inlägg 28 september 2013

Byggnationer

Av stallneshime - 28 september 2013 08:42

Fast det inte byggs på stallet så byggs det på andra ställen på gården som fick högre prioritet. Ibland känner man bara att man måste göra så - tyvärr.


Hästarna sitter ju inte i sjön om man säger så. Dom har ju stall.


T har fyllt halvvägs till hundra......50 år. Blev smörgåstårta och många telefonsamtal , men festligheterna fortsätter i helgen med att han blir firad och bjuden till Höga kusten. Grattis gubben min.Det är 13 år mellan oss. Det märks! Jag rusar fram är det hungrig på livet, fullt taggad, vässad. Å tydligen så trappar man ner när man når 40 år. Fråga mig inte vad som händer - men något händer!


Livet består tydligen efter 40 efter många ord som en stund, stax, på ett tag, snart! Har ni någon aning om hur lång en stund eller stax är?  Jag har då upptäckt att det kan vara allt från några minuter till år........!

Ta hand om er!


 

 
 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

3 oktober 2013 15:49

Känner precis som du man bli varse av livet kan bli jädrigt kort alla skit sjukdomar som folk dör omkring i både jobb och privat de känns som man själv är nära på nått vis som man tänker kan jag verkligen klara mig till ens pensions ålder när mina arbets kompisar (3 st) av dom ha fått cancer i anslutning till den efterlängtande pensionen känns ju så där när man själv känner sig närma sig med storm steg för nått som går fort är tiden nu för tiden.... :(

http://www.lillbumsan.bloggplatsen.se

stallneshime

4 oktober 2013 14:18

Man blir ruskigt medveten om att livet endast är en begränsad tid ibland :(

Jag känner också många som avlidit PRECIS strax efter att dom gått i pension - tragiskt att det ska vara så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallneshime - 15 april 2016 10:57

Hej på er.   Fantastiskt att någon tittar in på bloggen fast det är över ett år sedan jag bloggade sist. Roligt!   Stall Neshime är nedlagt, hästarna är borta, transporten såld och jag har flyttat hem igen till mitt Piteå. Visst saknar jag hä...

Av stallneshime - 4 mars 2015 20:02

  Visst är det väl så att smörsidan alltid är neråt om man tappar smörgåsen! ...

Av stallneshime - 18 februari 2015 10:39

Stall Neshime finns inte längre. Företagandet för mig & T gemensamt har sedan en tid upphört. Det känns bra!   2014 har varit ett förändringens år och 2015 fortsätter på samma sätt.......!   ...

Av stallneshime - 17 februari 2015 11:49

Äntligen gör man något vettigt i konsumtionssamhället. Häromdagen läste jag i ridsport om att man framställt kläder som fyller ytterligare en funktion. Ridbyxor med inbyggda värmeslingor och en jacka med inbyggda plattor som skydd. ÄNTLIGEN någon nyt...

Av stallneshime - 13 februari 2015 13:58

Sparven har varit lite "fjollig" då Faksa gått ut ur stallet. Gnäggat och smårest sig. Hönsig som jag är brukar jag inte vara ute så länge. Tänk om hon gör sig illa (i en slät box typ?!) i går spände jag bågen & tänkte: va f-n nu får det vara nog tra...

Ovido - Quiz & Flashcards