Direktlänk till inlägg 7 september 2014

En riktig häst har handledsbredd till man? ;-)

Av stallneshime - 7 september 2014 17:48

Söndagens förmiddag samlade jag "vuxenpoäng" genom att aktivt kolla elbolag, jämföra elavtal och räkna på ören. Som om det var det som skulle göra mig till miljonär.


Sedan skickades foderprov inför att jag ska kunna få en foderanalys. Check liksom.


Efter det "dog jag". Huvudvärken från h-et slog till och jag blev alldelens matt. Jag som skulle rida och vara lite alert.


Det som möjligen kunde göra att jag reste mig ur soffan var att T sa att han skulle bjuda mig på en premeration på ridsport om jag ville beställa. TACK får jag säga! Jag satte mig och beställde, T tyckte nog det var lika bra att få den hem i lådan nu då jag ändå köper lösnummer. Måste ju hålla mig uppdaterad nu då jag äger en "riktig ridhäst"!   Ni vet den typiska hästen, med som en tjej på en blogg skrev "häst med hanledsbredd till man".   *skratt* 


Visste är det väl så man brukar säga? 


Skämt & sido!! Jag måste få skojja lite (om nu någon förstår sig på mina skämt?)  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallneshime - 15 april 2016 10:57

Hej på er.   Fantastiskt att någon tittar in på bloggen fast det är över ett år sedan jag bloggade sist. Roligt!   Stall Neshime är nedlagt, hästarna är borta, transporten såld och jag har flyttat hem igen till mitt Piteå. Visst saknar jag hä...

Av stallneshime - 4 mars 2015 20:02

  Visst är det väl så att smörsidan alltid är neråt om man tappar smörgåsen! ...

Av stallneshime - 18 februari 2015 10:39

Stall Neshime finns inte längre. Företagandet för mig & T gemensamt har sedan en tid upphört. Det känns bra!   2014 har varit ett förändringens år och 2015 fortsätter på samma sätt.......!   ...

Av stallneshime - 17 februari 2015 11:49

Äntligen gör man något vettigt i konsumtionssamhället. Häromdagen läste jag i ridsport om att man framställt kläder som fyller ytterligare en funktion. Ridbyxor med inbyggda värmeslingor och en jacka med inbyggda plattor som skydd. ÄNTLIGEN någon nyt...

Av stallneshime - 13 februari 2015 13:58

Sparven har varit lite "fjollig" då Faksa gått ut ur stallet. Gnäggat och smårest sig. Hönsig som jag är brukar jag inte vara ute så länge. Tänk om hon gör sig illa (i en slät box typ?!) i går spände jag bågen & tänkte: va f-n nu får det vara nog tra...

Ovido - Quiz & Flashcards