Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Faksa

Av stallneshime - 30 september 2012 14:59

Faksa har lagt på den silkessvarta höstpälsen. Djup, mörktsvart är hon. Jag har varit helt tagen av det svarta stoet som genom hösthagarna får springa sista veckorna i sommarhagarna innan dom stängs för vintern. Häromdagen var vi ute och gick en liten promenad med Rejsa och när fölet kommer upp jämsides med Faksas & Vnnas hage. Så sträcker Faksa på sig var enda milimeter extra hon kan och kom upp i en kort trav med kvastande svans som för att visa hur svart & vacker hon var. Å vacker var hon verkligen där hon skred fram som en primadonna!


Höstens rengväder ställer som vanligt till det i hagarna. Ska det vara så här kan det lika gärna bli lite kallare så det fryser på.


 
 
Marie

Marie

1 oktober 2012 14:00

Jag håller med, svarta hästar är något extra! Även om jag är svag för fuxar med ljust tagel också;) Spännande att gå i väntans tider, förstår att du funderar och försöker se tecken:)

http://lappurlivet

stallneshime

1 oktober 2012 17:39

Ja, svart är lite magiskt. Tror jag sett för många filmer med svarta blanka hästar.

Fuxar....mmmm....jo då det är nåt speciellt med dom också. Tror aldrig folk har stannat så mycket vid hagen som när man har en fux. Folk verkar gilla dom över lag.

Fast i sin stora helhet kan de flesta färger vara vackra i sitt sammanhang på vissa hästar:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallneshime - 15 april 2016 10:57

Hej på er.   Fantastiskt att någon tittar in på bloggen fast det är över ett år sedan jag bloggade sist. Roligt!   Stall Neshime är nedlagt, hästarna är borta, transporten såld och jag har flyttat hem igen till mitt Piteå. Visst saknar jag hä...

Av stallneshime - 4 mars 2015 20:02

  Visst är det väl så att smörsidan alltid är neråt om man tappar smörgåsen! ...

Av stallneshime - 18 februari 2015 10:39

Stall Neshime finns inte längre. Företagandet för mig & T gemensamt har sedan en tid upphört. Det känns bra!   2014 har varit ett förändringens år och 2015 fortsätter på samma sätt.......!   ...

Av stallneshime - 17 februari 2015 11:49

Äntligen gör man något vettigt i konsumtionssamhället. Häromdagen läste jag i ridsport om att man framställt kläder som fyller ytterligare en funktion. Ridbyxor med inbyggda värmeslingor och en jacka med inbyggda plattor som skydd. ÄNTLIGEN någon nyt...

Av stallneshime - 13 februari 2015 13:58

Sparven har varit lite "fjollig" då Faksa gått ut ur stallet. Gnäggat och smårest sig. Hönsig som jag är brukar jag inte vara ute så länge. Tänk om hon gör sig illa (i en slät box typ?!) i går spände jag bågen & tänkte: va f-n nu får det vara nog tra...

Ovido - Quiz & Flashcards