Direktlänk till inlägg 23 december 2012

En hästkarls hemligheter

Av stallneshime - 23 december 2012 07:17

Jag tog boken och gick till sängs, tände lampan och slog upp första sidan.......många sidor senare la jag ifrån mig hästkarlens bok. Kl 03.00 vaknade jag, tände lampan och slog upp boken där jag slutat.


Nu har jag inte långt kvar innan jag innan jag läst ut boken. Språket i boken är enkelt. Det är som den gamle mannen satt rakt över bordet och pratade direkt till läsaren. Eftersom jag hört denne man berätta om sitt travliv på en paneldebatt så kunde jag höra hans röst liksom prata när jag läste orden.


Så ska jag säga lite utvärdering så här långt.


-  Lagom storlek på boken, inte för stor och inte för liten. Man kan ligga ner och läsa den utan att den tippar än hit & dit av tyngden i handen. Stilen texten är lagom i storlek och i antal sidor i förhållande till bokens storlek. Rent estetiskt en perfekt bok helt enkelt!


-Bilder, det gör boken levande. Bilderna är både på kuskekipage, enbart hästar och även bilder på människor.


-Alf förklarar HUR han gjort för att lösa problem och VARFÖR!


-Han är personlig det gör boken ännu mer beskrivande och levande. Det är så många som vill glänsa med sin framgång och sin lycka. Här besrivs framgångar, men även tuffare perioder då det inte gått fullt lika bra.


-Nackdelen är bara att boken tar slut så fort. Nu hoppas man på en del 2. När han efter avslutad karriär kommer summera ihop och knyta ihop säcken.


Och inte kan jag låta bli att önska att andra travkarlar skulle skriva en bok. Det finns så mycket kunskap, så mycket visdom och historia hos många av "gubbarna" !!


Så funderar du på en bok som handlar om trav och hästliv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallneshime - 15 april 2016 10:57

Hej på er.   Fantastiskt att någon tittar in på bloggen fast det är över ett år sedan jag bloggade sist. Roligt!   Stall Neshime är nedlagt, hästarna är borta, transporten såld och jag har flyttat hem igen till mitt Piteå. Visst saknar jag hä...

Av stallneshime - 4 mars 2015 20:02

  Visst är det väl så att smörsidan alltid är neråt om man tappar smörgåsen! ...

Av stallneshime - 18 februari 2015 10:39

Stall Neshime finns inte längre. Företagandet för mig & T gemensamt har sedan en tid upphört. Det känns bra!   2014 har varit ett förändringens år och 2015 fortsätter på samma sätt.......!   ...

Av stallneshime - 17 februari 2015 11:49

Äntligen gör man något vettigt i konsumtionssamhället. Häromdagen läste jag i ridsport om att man framställt kläder som fyller ytterligare en funktion. Ridbyxor med inbyggda värmeslingor och en jacka med inbyggda plattor som skydd. ÄNTLIGEN någon nyt...

Av stallneshime - 13 februari 2015 13:58

Sparven har varit lite "fjollig" då Faksa gått ut ur stallet. Gnäggat och smårest sig. Hönsig som jag är brukar jag inte vara ute så länge. Tänk om hon gör sig illa (i en slät box typ?!) i går spände jag bågen & tänkte: va f-n nu får det vara nog tra...

Ovido - Quiz & Flashcards