Alla inlägg under september 2013

Av stallneshime - 13 september 2013 20:17

Stort GRATTIS till Stall Bredhangher för 1:a platsen på travet i dag.     (se länkar).



Önskar er fortsatt goda framgångar  

Av stallneshime - 8 september 2013 15:31

Om en häst är inkörd är det OFTAST väldigt van utrustning och inridningen brukar gå lätt. Nu vill jag inte ha mer funderingar kring hästar! Rejsa hade jag tänkt köra in i våras, men is, slask och annat gjorde att det blev sent innan jag började. Glest blev det mellan gångerna som jag tömkörde.


T är väl så där intresserad av detta med hästliv till den gräns att han fixar praktiska saker runt hästar men att "frivilligt" åka ut & köra häst är mer eller mindre sällsynt. Ser ingen vits egentligen att ha körhäst då jag inte känner mig trygg med att åka ut med vagn då folk kör som tok i detta område.


Jag vet inte om jag helt ska överge tanken att köra in Rejsa?! Just nu kommer INTE jag vara den som tar tag i det i alla fall. Har sagt det till T, vill han sedan starta det projektet då får han ha ansvaret för det.


Av stallneshime - 7 september 2013 18:56

Sigge ute på kvällspromenad i går kväll.  

Av stallneshime - 6 september 2013 19:44

Sil

BILD: Ett av barnen provar pannlampan.


Det blev en Silva X-Trail Plus pannlampa. På rea dessutom. Ord.pris 1995kr och man hade satt ner priset till fina 795 kr.    Har inte hunnit prova den på hästryggen än utan bara till fots själv. Men nog är det bra lyse så här långt.



Egenskaper för X-Trail Plus:

  • Batteritid: 30h.
  • Max lumens: 145 Lumens.
  • Ljuskapacitet: 75m.
  • Vikt: 80g.
  • Vattenskydd: IPX6.
  • Ljuskägla: Intelligent Light®.
Av stallneshime - 6 september 2013 09:47


När jag skrev förra inlägget hade jag inte fått dödsbeskedet. Det kom timmen efter. Man vet att alla ska dö men inte när. Ibland bara suddas gränserna ut och fast man vet att alla ska lämna jordelivet kan övergången gå så snabbt att man inte heller hinner förstå när någon passerat gränsen............!


Jag känner mig lite less döden just nu. Känns som om dödens mantel hängt blytung och svart över familjen nu ett par år.


Fast man får väl göra som vanligt inte förbanna mörkret utan tända ett ljus för livet.


Känns som att allt är lite oviktigt just nu i livet. Blev inte så mkt häst denna vecka för min del.



Av stallneshime - 4 september 2013 18:11


Ibland måste man ta stenigare vägar för att komma till en annan plats............






Ovido - Quiz & Flashcards