Alla inlägg den 3 juli 2013

Av stallneshime - 3 juli 2013 14:28

Drömmen om gården - så (djävulskt) överskattat.


Den egna gården med det mjuka sammetslena gräset under fötterna (vet ni hur skitig man kan bli under fötterna a att gå barfota eller hur mkt gräs man drar in?!) När man för sjuttioelfte gången den veckan drar fram dammsugarn för att dammsuga & skura, då vet man att man man har stort hus & mkt spring ut & in.


Man ser allehanda matlagningsprogram där dom glatt plockar fram det ena och det andra, ord som krispigt, smakerna gifter sig och så vidare har man lärt sig under åren. En annan drar sig i håret för att idetorkan är lika med noll. Makaroner & korv - undra hur många barnfamiljer som har det som nödlösning.


Men vad gör väl det, mamma ringer glatt och förklarar att man kan komma över och äta - eller så inte! 43 långa mil emellan.......och när jag tänker efter hur många gånger per år träffar jag henne?!! Ehhhh kommer knappt ihåg när jag såg henne sist!


De sena #sommarkvällarna med en kall god öl (om det inte varit för att man måste skynda sig in för att få sin skönhetssömn för att man ska jobba dagen efter eller somnar i soffan).


Så här efter efter några år och medelålderna början så kan jag bara konstatera att vissa saker blir inte som man tänkt. På gott eller ont?! Kanske jag bara är (d)jävligt less och semetstern är mer efterlängtad än någonsin. Om drygt en vecka - semester!


//Från en less gårdsägare som vill ha #semester ;-)




Ovido - Quiz & Flashcards