Alla inlägg den 20 juli 2013

Av stallneshime - 20 juli 2013 14:30

I tidig arla morgon närmare bestämt kl 05.00 släppte T ut hästarna för att Faksa skulle hinna äta innan jag skulle ta min morgonritt. Tack snälla T för det!


Jag funderade ett slag VARFÖR jag valt att stiga upp & rida denna tiden på dygnet MEN när jag väl satt på hästryggen så förstod jag ju varför. Det var ju underbart att rida genom den tysta byn. Ensamheten kändes bara skön just då. På vägen hem mötte jag 2 bilister som hejjade & var så glada. Väl hemma stannade grannbonden traktorn och körde åt sidan på den smala vägen så jag kunde rida förbi säkert & tryggt! Tack så mycket för det.  


Entrepenören som slår hösilaget hunnit vara förbi och harva våran lägda så den var fin under tiden jag var ute på min ritt. Tackar!


Väl hemma väntade nykokat kaffe & framdukad frukost av T. Men dagen hade bara börjat av bra händelser för dagen till ära skulle hovslagaren komma och verka hovar & sko om Faksa. STRÅLANDE!  Jag har väldens bästa entrepenörer! Ni är bäst!  


Tack alla trevliga människor & entrepenörer för att ni gjorde min dag bra.   


På återseende från "Stall Chefen" PS! Bjuder på en bild från gårdagen FAST jag inte gillar att synas på bild eller blogg.



Ovido - Quiz & Flashcards