Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Blåsigt

Av stallneshime - 8 mars 2014 15:57

Jag vaknade kl 7 av ett pipande. Siggehund hade fått en ny leksak och sprang omkring på övervåningen och bet, stampade så denna åsna till pipleksak tjöt. Det gjorde inte så mkt, för utanför mitt fönster visade sig en klarblå himmel. Härligt! Det måste finnas en gud tänkte jag (jag är inte religiös på nåt sätt) för nu hade regnet vräkt ner regn några dagar & som en grå filt hade vilat över landskapet. Men IDAG var en klarblå himmel och solen steg upp över horisonten 7.43 tror jag bestämt. Härligt!


Jodå, nog var det härligt alltid TILLS det började blåsa! Vinden rev & slet, så att buskar som var en tvärhand hög låg bugande ner mot backen. När jag senare på förmiddagen passerade Höga kustenbron så visade den 28 m/s.


Det blev ingen ridtur i det vackra vädret på förmiddagen & inte heller på så här långt på eftermiddagen.


När jag smörjer mitt läder så plockar jag "sönder" allt. Och sedan följer som oftast samma sak......jag kommer på att jag ska ta mig en ridtur och då ligger alla delarna där lösa och ituplockade. Ofta tidsbrist, det är då jag kommit på att det är ju bra med två sadlar, två träns osv......alltid någon (förhoppningsvis) som är redo att användas.


Hur smetiga hagar som helst. Faksa tror jag har valt någon form av lerinpackning till hela sig i dag, så jag vet inte riktigt hur jag ska få hur jag ska få pållen ren igen och blir hästen ren så lär inte jag vara ren efter det!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallneshime - 15 april 2016 10:57

Hej på er.   Fantastiskt att någon tittar in på bloggen fast det är över ett år sedan jag bloggade sist. Roligt!   Stall Neshime är nedlagt, hästarna är borta, transporten såld och jag har flyttat hem igen till mitt Piteå. Visst saknar jag hä...

Av stallneshime - 4 mars 2015 20:02

  Visst är det väl så att smörsidan alltid är neråt om man tappar smörgåsen! ...

Av stallneshime - 18 februari 2015 10:39

Stall Neshime finns inte längre. Företagandet för mig & T gemensamt har sedan en tid upphört. Det känns bra!   2014 har varit ett förändringens år och 2015 fortsätter på samma sätt.......!   ...

Av stallneshime - 17 februari 2015 11:49

Äntligen gör man något vettigt i konsumtionssamhället. Häromdagen läste jag i ridsport om att man framställt kläder som fyller ytterligare en funktion. Ridbyxor med inbyggda värmeslingor och en jacka med inbyggda plattor som skydd. ÄNTLIGEN någon nyt...

Av stallneshime - 13 februari 2015 13:58

Sparven har varit lite "fjollig" då Faksa gått ut ur stallet. Gnäggat och smårest sig. Hönsig som jag är brukar jag inte vara ute så länge. Tänk om hon gör sig illa (i en slät box typ?!) i går spände jag bågen & tänkte: va f-n nu får det vara nog tra...

Ovido - Quiz & Flashcards