Alla inlägg den 12 april 2014

Av stallneshime - 12 april 2014 19:27

1998 åkte jag ner hit på en "snabbvisit"?! Den snabbvisiten hit ner varar än.....Åren har gått......!


MEN


Tro det eller ej så har jag upptäckt lite fördelar att bo söderöver.


-Vintern är minst 1 månad kortare här nere. Detta kanske banar vägen för lite bättre träningsförhållanden, tävlingssesongen i sommarföre blir ju trots allt lite längre ju längre söderöver man kommer. Kanske inte så mycket kan man tycka, men tro mig efter en låååång vinter är varje dag av vår/sommar värld sin vikt i guld! Vi har varit utan snö i en månad nu.


-Avstånden! Jag har näst intill lika långt till Stockholm som till Pitstan. Kanske ingen stor sak, men ska man köpa häst ska jag säga att det känns mycket lättare från denna utgångspunkt är norranorrlands långa avstånd.


Alltid nåt att glädjas över! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards