Alla inlägg den 27 april 2014

Av stallneshime - 27 april 2014 09:02

Värdelöst vetande ;-) Jag vill alltid göra iordning mina hästar själv. Det ger mig en uppfattning om sinnesstämningen hos hästen. Jag har under en längre tid klockat hur långt tid det tar att göra iordningen häst från att hämta den från hagen tills jag sitter upp, det tar 45 minuter. 3 minuter att hämta hästen, sedan resten borsta, kratsa hovar och sadla/tränsa på.


Lagom till min första uteritt på några veckor så kom min dotter för att mocka. Jag har rena lyxlivet, jag mockar sällan (läs nästan aldrig). Alltid någon annan som redan gjort det eller gör det under ridturen. TACK!


Faksa är den mest lättfödda häst som jag vet. Hon behöver inte mer än se mat innan hon lägger på sig. Det blir inte mkt till bete för henne denna sommar. Det får bli i väldigt begränsad skala.



Ovido - Quiz & Flashcards