Alla inlägg den 17 november 2012

Av stallneshime - 17 november 2012 17:38

Köpte ju en Th*rmobar för nåt år sedan, det kommer ni kanske ihåg ni som följer bloggen. En balja på 130 liter. Jag har sedan i somras planerat att köpa en till varmvattenbalja. Men den regniga och varma hösten & början till vinter har gjort att jag kom av mig lite.


Så frös det på nu några dagar & i går när T skulle släppa ut hästarna så var det ett faktum att Faksa hade lite uppdragen buk och ville lägga sig ner. T kom och sa att han trodde Faksas mage stannat av och att det var början till kolik. I 2 timmar turades vi om att gå med henne och hon "fes" men inget träck kom! Så hon fick komma i annan hage, då brukar ju hästar "skita in sitt revir" och mycket riktigt dröjde det inte länge innan hon bajsade i den nya hagen. SKÖNT! Det gick att mota Olle i grind! puhh....


Behöver jag säga att jag i DAG var och köpte en vattenbalja. MEN nu blev det ingen Th*rmobar utan en vanlig svart från en lantbutik i stan. Men oj vad fin den var. Inte som de traditionella med kant där skarven syns. Utan årets modell med mjuk rund designad kant. Nu ska den bara byggas in lite för att skydda den och så ska Faksa & Harry få varmvattenbalja i sin hage.


Så vad ni gör, har ni möjlighet köp en varmvattenbalja eller bygg en själv, se till att hästarna får isfritt vatten!! Värd varenda liten krona!

Ovido - Quiz & Flashcards