Alla inlägg den 23 november 2012

Av stallneshime - 23 november 2012 17:29

Vakthundar har man hört talas om, men vakthästar. Går inte att någon enda person går förbi utan att det kommer ett vrålgnägg. Mina hästar (Rejsa & Gulla) är vänligt fostrade & trevliga .


Varmvatenbaljan blev inköpt, men T har inte snickrat klart det som ska skydda baljan. 


T hade träningsvärk i armen efter att ha spikat takstolar till stallet. Jag ifrågasatte HUR det var MÖJLIGT att få träningsvärk av att spika in spik?!!   Dumt av mig! Mycket dumt, jag erbjöd mig dessutom att hjälpa till att spika. Jag spikade och spikade dessa STORA spikar.....ja, jag spikade så jag hade blodsmak i munnen. Hur i h-e är det möjligt att man får upp en sådan puls på en sådan sak. Men som sagt nu har jag provat och jag lovar.....inte en enda gång till ska jag tvivla på att spika i spikar kan vara jobbigt!  


Stallpelletsen som strö har verkligen gjort mockningen till glädje. Så nu har vi köpt in det för att byta till det strömaterialet.


7 December, lägg det datumet på minnet. den dagen då Alfs bok släpps. Måste ju bara bli årets julklapp bland travfolk??! Och jag lovar det är inte sista boken som kommer komma efter det av andra kuskar......! (vad jag tror i alla fall)


//Trevlig Fredagkväll!





Av stallneshime - 23 november 2012 11:48

 


Bild: Dagens lussebullar. 


Känns ganska fridfullt att ha börjat i tid att köpa julklappar och baka julfika. Känns som som om jag vill ha mycket av det gjort innan första advent är här. Sedan kan man bara njuta av tiden som är fram till jul.   

Ovido - Quiz & Flashcards