Alla inlägg under december 2012

Av stallneshime - 2 december 2012 17:44

Bild: Arktivbild från -08. Snö i våran by.


Så kom kylan & snön. Underbart! Ca -15 grader kallt hela dagen. Nu är det ingen lera, inget kladd i hagarna.  

Av stallneshime - 1 december 2012 14:32

Jag fick mina siffror på halsen i veckan. Mamma och jag åkte iväg. Jag tycker det är ganska roligt att åka iväg på tur med släpet.


Väl på plats träffade jag 2 st halvbröder. En av dom var jättelik mig. Nästan samma färg, hade bläs och samma tecken på bakbenet i stort sett. Den andra brorsan var brun med stjärn.


Jag stod jättestilla när jag fick mina siffror, jag uppförde mig exemplariskt säger man!


Jag kan stå stilla uppbunden när jag ska ryktas och kratsas hovar.


Jag ska tydligen få prova travselen, jag kommer säkert bli jättefin i den och så ska jag få prova tränset. Efter jul ska jag börja tömköras.


I dag har husse chaktat till i hagen. Det blev jättefint. Nu kan jag springa, göra jättefina hopp när det inte är lera längre.


Nä, nu har jag inte tid lägre, jag måste äte lite hö nu.


//Rejsa den rejsar bäst!  

Ovido - Quiz & Flashcards