Alla inlägg under juli 2013

Av stallneshime - 25 juli 2013 19:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av stallneshime - 24 juli 2013 11:03

 

Solen steg över horisonten när jag sadlade på Faksa. Daggen låg i gräset, lite dimma hängde i luften. Men det var vackert denna morgonritt i skog & mark.  

Av stallneshime - 23 juli 2013 22:03

Jag gillar statestik (hör & häpnad). Tittar jag tillbaka på träningen av hästar på -90 talet så vet jag exakt vad jag tränade & hur länge. Ganska roligt att se tillbaka i dag på den tiden.


Samma sak gör jag i dag, jag skriver hur länge jag tränar & var jag tränar. Förutom andra små noteringar som kan var värdefulla.


På -90 talet tränade jag igenomsnitt 6 dagar/v och sällan mindre än 1 timme. Jag kan lungt säga jag fick MÅNGA ridtimmar under de åren.



Farsgubben skulle vid ett tillfälle sköta min häst & tänkte ta sig en ridtur. Om jag minns rätt så var den turen 2-3 timmar.   Behöver jag säga att han knappt kunde gå dagen efter. Morsan suckade och sa bara "men hur kunde du rida så långt!". Han trodde inte det var sååå jobbigt.  


Ja, vad säger man....?! Karlar!    

Av stallneshime - 23 juli 2013 21:55


 Denna låt ligger 1:a på min Spotifylista!

Av stallneshime - 23 juli 2013 10:51

Om man duschar hästen för länge då man kopplat vattnet från huset, ja då får man duscha i kallt vatten själv.  T gillar INTE att jag duschar hästarna på kvällen. Undra varför?


Människor älskar ofta det varma soliga vädret. Själv gillar jag mest växlande molnighet, hästarna likaså. Sprayat hästarna med flugspray, det bästa Faksa vet! Hon vill ha mer å mer. Faksa du har redan fått din dos flugspray, då slår hon med svansen och går iväg!









Av stallneshime - 22 juli 2013 13:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av stallneshime - 22 juli 2013 13:05

Morgonpromenad i det vackra vädret. Stålande sol & klarblå himmel. Inte ens uppförsbacken kändes jobbig i det vackra vädret, jag kände bara #livsglädje & tacksamhet över sommaren. Stannade till & tog foton vid svärmors stuga, hon har så vackra sommarblommor i rabatterna. Synd att kvalitén på fotot är så dålig att det inte syns hur strålande vacker rosen var i sin pastellfärg.  (Bilden tagen med min gamla mobil). Men håll till godo ändå med lite bilder.

Ovido - Quiz & Flashcards