Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av stallneshime - 3 augusti 2014 09:41

.....eller rent sagt kanske tvärt om, bara bekymmer & tjafs!


Jag önskar det fanns fler goda möjligheter att samsas om vissa saker. Som t.ex ridbana. Behöver varje ryttare en egen ridbana som är upplyst för att det sedan några granngårdar ytterligare en ska finnas? Vore det inte lite kostnadseffektivare att man kunde samsas om en?


Svaret är OFTAST nej! Nä, det går inte, för som så många andra kliar man sig i huvudet när det gäller sådana saker. En vill förnya och kosta på, en annan tycker det är bra som det är.


Märkligt, men så är det oftast därför har jag inte det minsta lust egentligen att dela någonting med någon själv heller. Jag vill göra som jag vill när jag vill. Jag vill inte ha sura miner & tjafs.


Dessvärre har jag nu ofrivilligt dragits med i att betala saker andra äger mot min vilja eftersom att gåvan innefattar som enskild egenedom och jag äger inte men ska betala kostnaden för saken ur våran gemensamma ekonomi. Viljan sitter endast i att förvalta egendommen till våra barn.


Märklig situation jag hamnat i!




Ovido - Quiz & Flashcards