Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av stallneshime - 8 augusti 2014 10:10

Jag var blaand annat på hästtävlingar i Pite, närmare bestämt på Grisberget där ridskolan ligger. Det var nu länge sedan jag var även där. Många minnen efter tiden man red på Pite ridklubb och även där hade det förändrats.


Hur fin ridanläggning som helst. Uteplanen var GIGANTISK! Tävlingsplanen som de har här nere är bara 1/3 av planen dom hade hopptävling där uppe. WOW säger jag bara, det spratt till i hela kroppen av att stå där och titta på den superfina ridplanen. Å vad jag ville rida där!


Alla förutsättningar att göra bra träningar måste ju finnas där.


En trevlig uteservering intill ridplanen fanns där man kunde sitta under tak både för regn och sol och fika & titta på tävlingen. Kanonbra!


Sedan är många ridvägar tämligen fina där uppe, kanske inte så konstigt med tanke på den sandiga mark som finns. Inga problem att rida på sidan om vägar, svänga av direkt i skogen. Det kan man INTE göra här nere i K-fors!


Här är det betydligt tuffare terräng att rida i.


Pite leder överlägset förutsättningarna på ridning och anläggning.


MEN


Tittar jag på möjligheterna att kunna ha många banor att tävla trav i, ja då leder K-fors överlägset emot Pite. Här nere har man inom 20 mil MASSOR med banor att åka till, Bergsåker, Solänget, Östersund, Dannero......bara för att ta några. Ett kallblodsmecka kan man säga!!

Ovido - Quiz & Flashcards