Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av stallneshime - 25 augusti 2014 19:37

Hästskrället hade bestämt sig för att göra en lerinpackning nu då det regnat i flera dagar till & från. Gnuggade och borstade, men leran satt som berget. Jag var både svettig och undrade ett tag om jag dessutom inte skulle få dammlunga av allt damm jag andades in. 


När väl hästen var någolunda ren så sadlade jag på. Jag har sällan och aldrig varit speciellt irriterad på Faksa. Hon är godheten själv, men senaste tiden vill jag verkligen rida INTE åka häst! Faksa verkade mer vilja ta en promenad i parken en Söndag och var inte alls speciellt villig att sätta av i en ökad trav en bit. Skänklade på, då lägger märren öronen bakåt och tjurar ihop totalt....fick faktiskt skänkla på en gång till innan hon behagade att börja röra på hovarna.


Innan jag visste ordet av hade jag spenderat 3 timmar i stallet! Vart tog tiden vägen.


Faksa fick en schamponering och spolades av i ljummet vatten. Gick in och tog själv en välbehövlig dusch då jag tittade ut genom fönstret och ser regnet vräka ner.....vilken tur jag hade. En halvtimme senare och jag hade fått spendera morgondagen med att smörja allt läder efter det regnet - ibland ska man ha tur!



Ovido - Quiz & Flashcards